LEARNING AND SHARING KNOWLEDGE ABOUT THE THIRD SECTOR THROUGH ACADEMIC RESEARCH
DOI:
https://doi.org/10.24933/rep.v6i1.241Abstract
This work aimed, through an experience report and a qualitative approach, to describe the experience of learning and sharing about the Third Sector through academic research. In this path, the descriptions of the experiences were used, indicating the theoretical and methodological subsidies provided for the learning process to take place, in addition to the description of the research practices carried out during the period in which the main author received a scholarship from the Academic Incentive Program (BIA) of the Foundation of Support to Science and Technology of Pernambuco (FACEPE), being guided by the coauthor of the report. It is understood that the results presented in the BIA Program made the research actions significantly relevant to the construction of academic knowledge, in addition to providing scholarship students with new horizons for their personal, university and professional life, making them equipped with knowledge relevant to follow-up on the course. Thus, the report of such an experience can guide other students, as well as justify the permanence of such incentive policies at the university level.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 teste
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).